چهار راه پاسداران، خیابان دولت، پلاک ۶۹

نصب و تولید دکل‌های اخذ عوارضی هوشمند

دکل های اخذ عوارضی هوشمند

دکل‌های اخذ عوارضی هوشمند یکی از پیشرفت‌های مهم وزارت راه در راستای دولت الکترونیک بوده است. شرکت کاوشکام با بررسی آخرین دست آورد‌های تکنولوژی و در نظر گرفتن شرایط اغلیمی جاده‌های مختلف جزء شرکت‌های پیشرو در طراحی، تولید و نصب دکل‌های اخذ عوارضی هوشمند در ایران است. مقاومت، زیبایی، طراحی متناسب و پایداری سازه‌ها در برابر بارندگی و عوامل محیطی باعث شده دکل‌های تولیدی کاوشکام جزء برترین انواع آن در ایران باشد. جدا از مقیاس و شرایط نصب، همچنین ساختار هوشمند این دکل‌ها که عدم قطع شدن یا اختلال آن اهمیت دارد، به علت شرایط جغرافیایی متفاوت این دکل‌های نصب شده عایق کاری و داشتن حفاظ برای دکل‌ها هم بسیار مهم است.

نصب و تولید دکل‌های اخذ عوارضی هوشمند

در گذشته اخذ عوارضی به صورت سنتی باعث اتلاف وقت، هزینه، نیاز به نیروی انسانی، ترافیک در معابر و حتی در بعضی موارد باعث ایجاد تصادفات جاده‌ای می‌شد. با پیشرفت تکنولوژی دکل‌های اخذ عوارضی هوشمند نیز به مرور جایگزین باجه‌های قدیمی شده و سرعت عبور و مرور همچنین رفاه حال مسافران و صاحبان وسایل نقلیه سنگین و سبک را در بر داشته است.

همچنین دقت در محاسبات و درج آنی تغییرات، قابلیت آمارگیری و حسابرسی بالا، امنیت مالی و همچنین بررسی تخلفات از جمله فواید دکل‌های اخذ عوارضی هوشمند برای وزات راه و سازمان‌های مربوطه بوده است. کاوشکام با استفاده از نیرو‌های با تجربه و کارآزموده از سال ۱۳۸۴ تا به امروز دکل‌های اخذ عوارضی هوشمند بسیاری را در جاده‌های کشور طراحی، تولید و نصب نموده که با بهترین کیفیت در حد استاندارد‌های جهانی بوده است.

دکل‌های اخذ عوارضی هوشمند چگونه ساخته می‌شوند؟

طراحان و مهندسان کاوشکام ابتدا نسبت به مقیاس و محل نصب این دکل‌ها به طراحی و تولید سازه می‌پردازند. جدا از ابعاد، ارتفاع، جنس سازه، نوع اتصالات، نوع فونداسیون، شکل ظاهری سازه و مواد اولیه کلیه عوامل محیطی و مقاومت و‌ایستایی سازه قبل از نصب توسط طراحان کاوشکام به شکل دقیق بررسی و محاسبه می‌گردد. به علت بودن اکثر این دکل‌ها در فضای باز و سرعت بالای بد‌ها، شدت بارش و همچنین شرایط آب و هوایی ساخت عایق کاری و اتصال مقاوم این دکل‌ها بسیار مهم است.

همچنین در مناطق شمالی که خاک سستی دارند یا در مناطق جنوبی که خاک دارای نمک است طراحی و اجرای فونداسیون مقاوم در دکل‌های اخذ عوارضی هوشمند بسیار اهمیت دارد. فونداسیون در چند مرحله با مواد اولیه با کیفیت اجرا و نصب می‌شود. همچنین عایق کاری سازه‌ها به شکل چند لایه با بهترین متریال موجود در بازار جهانی انجام می‌شود تا از زنگ زدگی و آسیب به سازه جلوگیری شود. این عایق‌ها در رنگ‌های مختلف همچنین باعث زیباسازی و تغییر شکل ظاهری سازه نیز می‌شود.

دکل‌های اخذ عوارضی هوشمند چگونه ساخته می‌شوند؟

از انواع مزایای دکل‌های اخذ عوارضی هوشمند و دوربین‌های نصب شده می‌توان به ثبت پلاک خودرو، نوع پلاک، زمان تردد، مکان تردد، تشخیص پلاک با درصد بالا، خواندن پلاک در گرد و غبار یا بارندگی، تعریف پلاک‌های جدید بدون نیاز به تغییر ساختار نرم‌افزار یا سخت‌افزار، ذخیره کردن تصاویر از یک هفته تا ۳ ماه به صورت محلی، ثبت تردد در سرعت Km/h ۲۴۰ و دیگر مزایای دوربین‌های هوشمند اشاره کرد. دکل‌ها با‌ایستایی و مقاومت بالا باعث ایجاد ثبات و لرزش‌گیری از دوربین شده و کاربری دوربین را افزایش می‌دهند. عدم ثبات در سازه یا عدم توازن در اتصالات هنگام باد‌های شدید یا بارندگی مداوم می‌تواند با ایجاد لرزش و آسیب در سازه باعث عدم کیفیت و کاهش کاربری دوربین‌های هوشمند یا سنسور‌های هوشمند شود.

دکل‌های اخذ عوارضی هوشمند به نوعی از نوع دکل‌های مخابراتی نیز محسوب می‌شود. جدا از سازه اشاره شده دکل‌های هوشمند جانبی کاربری مخابراتی دارند و اتصال عوارضی و دوربین را به شکل مداوم و شبانه روزی به سرور‌های مرکزی و مرکز داده ممکن می‌سازند. این دکل‌ها به شکل مونوپل یا خود‌ایستا معمولاً در نزدیکی عوارضی تعبیه می‌شود که جدا از خدمات اینترنت می‌تواند اتصال به شبکه یک پارچه را نیز برای عوارضی‌ها ممکن سازد. همانطور که اشاره شد به علت شرایط محیطی جاده‌های مختلف کشور استحکام، مقاومت و زیبایی این دکل‌ها اهمیت دارد.

اگر به علت عدم استاندارد بودن سازه دکل‌های اخذ عوارضی هوشمند کوچکترین اختلالی در اتصال سیستم هوشمند بوجود بیاید جدا از ایجاد مشکل برای عبور و مرور باعث ضربه مالی یا حتی ایجاد راهبندان می‌شود زیرا عوارضی‌ها مجبورند از روش قدیمی برای اخذ عوارضی استفاده کنند. این راه بندان معمولاً به علت عدم اطلاع‌رسانی و در نظر گرفتن موارد ایمنی ناگهانی بوجود می‌آید و در نتیجه خطر تصادفات جاده‌ای به علت خواب آلودگی یا سرعت زیاد خودرو‌ها نیز افزایش می‌یابد. از انواع دکل‌های دیگر مورد استفاده در عوارضی‌ها دکل‌های دروازه‌ای نیز وجود دارد که معمول‌ترین و رایج‌ترین دکل اخذ عوارضی هوشمند در کشور است.

جمع‌بندی

کاوشکام با داشتن استاندارد‌های ایزو ۱۴۰۰۱، ۹۰۰۱، OHSAS و ۱۸۰۰۱ یکی از بین امللی‌ترین و پیشرو‌ترین شرکت‌های طراحی، تولید و نصب سازه‌های فلزی در کشور است. همچنین کاوشکام با بحره‌گیری از نیرو‌های مستعد و تحصیل کرده و سابقه درخشان خود در امر اجرای پروژه‌های متعدد مخابراتی توانسته گواهینامه‌های صنعت و مدن، اتحادیه صادرکنندگان صنایع مهندسی، گواهی فعالیت صنعتی سندیکای صنعت مخابرات ایران، تأیید صلاحیت ایمنی، عضویت صنعت خدمات مهندسی مخابراتی ایران و دیگر تأییدیه‌ها و تقدیرنامه‌های متعدد داخلی و خارجی را اخذ کند. شرکت کاوشکام در این سال‌ها با استاندارد و ایمنی سازه‌های خود توانسته یکی از شرکت‌های فعال همکار با وزارت راه و ترابری کشور در امر نصب دکل‌های اخذ عوارضی هوشمند باشد.

مقالات کاوش کام

بهترین سازه های چادری چه نوع سازه‌ای است؟

بهترین سازه چادری در جهان امروزه به عوامل گسترده‌ای بستگی دارد. از مواد اولیه استفاده شده، نوع اتصالات، مقاومت و محاسبه اتصاالات، نوع پارچه و مواد پوشش دهنده، جنس عایق سازه فلزی و طراحی معماری این سازه‌ها از عوامل تعیین بهترین سازه چادری هستند.

بررسی معایب سازه چادری و مزایای آن

معایب سازه چادری با وجود استفاده گسترده آن در ورزشگاه‌ها، پارک‌ها، گذرگاه‌ها، آمفی تئاتر‌ها و نمایشگاه‌ها می‌تواند باعث ایجاد آسیب و مشکلات جدی شود.

با ما در ارتباط باشید